doe sangueNo próximo dia 20 de março, o Parque Tecnológico da UFRJ, em parceria com o Hemorio, vai promover a segunda edição de sua campanha de doação de sangue. Para doar sangue é preciso estar alimentado e em boas condições de saúde, ter entre 16 e 65 anos (menores devem ter autorização de um responsável), pesar mais de 50kg e trazer um documento de identificação com foto.

A ação será realizada de 9h às 14h no auditório do Parque Tecnológico da UFRJ. Antes de doar, recomenda-se fazer refeições leves e não gordurosas. Os interessados em participar deverão enviar um e-mail para O endereço de e-mail address está sendo protegido de spambots. Você precisa ativar o JavaScript enabled para vê-lo. . O auditório do Parque fica no prédio da administração, na Rua Paulo Emídio Barbosa, 485, ao lado do restaurante Couve-Flor.

Para mais informações sobre doação e sangue, acesse o site do Hemorio. Em caso de dúvidas, envie um e-mail para O endereço de e-mail address está sendo protegido de spambots. Você precisa ativar o JavaScript enabled para vê-lo. ou ligue para 3733-1841.

Fonte: parque.ufrj.br

telhado tesla capaEm outubro do ano passado, o CEO da Tesla, Elon Musk, apresentou ao mundo seu novo modelo de telha solar.O grande diferencial anunciado na época era que as placas imitavam perfeitamente as coberturas tradicionais, o que esteticamente agradaria mais os clientes. Passado seis meses, a novidade é lançada oficialmente neste mês.
São quatro modelos diferentes, mas apenas uma será comercializada por enquanto. Cada modelo é feito com um material diferente e Musk garante que a vida útil de cada uma delas pode chegar a 50 anos. Quando anunciado, o telhado resistente foi também um ponto de destaque.

O telhado solar passa facilmente despercebido porque, segundo o executivo, apenas visto de cima é possível ver as células fotovoltaicas. Além da questão estética e de durabilidade, também foi anunciado que, ao menos nos Estados Unidos, os painéis custarão menos que os telhados comuns.

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imagenm-noticia-fundo.pngTesla Inc.’s Elon Musk poked fun at short sellers as his electric-car maker’s stock surged to a record, vaulting its market value past century-old rival Ford Motor Co.

“Stormy weather in Shortville...” the chief executive officer tweeted Monday, as Tesla shares climbed as much as 5.8 percent. The maker of Model S sedans and Model X crossovers saw its capitalization surge to about $48.2 billion, $3.1 billion more than Ford, the No. 2 automaker in the U.S. after General Motors Co.

Tesla has long been a popular target by short sellers such as Jim Chanos, who famously bet early on energy company Enron Corp.’s failure -- and was proved right. Short interest in Tesla has risen to 29 percent of its free float from a 52-week low of 20 percent in mid-October, according to Markit data.

Tesla’s move past Ford came one day after Musk’s company reported worldwide shipments of 25,000 cars and SUVs in the first quarter, exceeding analysts’ estimates. While Ford delivered about nine times as many vehicles in just the U.S. last month, its sales missed projections and the shares fell.

“I don’t know if people want electric cars, but people want Tesla,” said Ben Kallo, an analyst at Robert W. Baird & Co. “I’m not an Elon Musk worshiper, but people that would normally buy a Porsche are buying Teslas right now.”

Ford, which reported net income over the last five years totaling $26 billion, towers over Tesla on most metrics. Tesla lost $2.3 billion during the same five-year span. Revenue was $151.8 billion last year for Ford, compared with Tesla’s $7 billion.

Tesla sold about 40,697 vehicles in the U.S. last year, according to registration data compiled by IHS Markit. Ford delivers that many F-Series trucks about every three weeks.

‘Star Power’

But Tesla has long been valued like a technology stock, in part because of what Kallo called Musk’s “star power.” Also the CEO of rocket manufacturer SpaceX, which has grand plans to colonize Mars, Musk has demonstrated his pull on Wall Street. He’s raised about $8 billion from equity and debt offerings since 2010, according to data compiled by Bloomberg.

Kallo is convinced Tesla has the ability to achieve its ambitious goals.

“They’re a better car manufacturer, they attract better talent and they have more things going on beyond their four walls than we know about,” he said. “Worn-out industries where people don’t make money is the opportunity for companies like Tesla.”

The Palo Alto, California-based company has yet to prove it can manufacture in high volumes. Tesla’s brand ranked No. 30 in the U.S. in terms of sales last year, according to researcher Autodata Corp.

But investors are looking far ahead to the Model 3, a sedan that will retail for about $35,000, compared with $68,000 for the least-expensive Tesla available now. Musk has predicted that with Model 3 in the lineup, the company’s annual production will ramp up to 500,000 by 2018.

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